1. Generelle oplysninger
flor copenhagen
CVR-nr.: 45009459
Adresse: Grønnehave Allé 6, 2500 Valby
Mailadresse: maria@florcopenhagen.dk
2. Indgåelse af aftale om leje
Hvis du ønsker at leje en kjole, skal du henvende dig direkte til flor copenhagen via mail (maria@florcopenhagen.dk) eller Instagram-besked.
Vi tjekker herefter ledighed i den ønskede lejeperiode. Når vi bekræfter, at kjolen er ledig, modtager du en besked herom. Kjolen er herefter reserveret i 1 time, hvor du skal gennemføre betaling via MobilePay.
Når beløbet er overført, er aftalen bindende, og lejeaftalen er gældende. Herfra træder de almindelige regler om fortrydelsesret i kraft, jf. afsnittet nedenfor.
Hvis lejeperioden starter inden fortrydelsesfristen på 14 dage, bortfalder fortrydelsesretten.
3. Betaling
Betaling kan ske via MobilePay eller bankoverførsel.
Alle priser er i DKK og inkl. moms, medmindre andet er angivet.
Beløbet overføres ved indgåelsen af lejeaftalen.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
4. Fragt og levering
Lejede kjoler sendes med DAO til pakkeshop. Leveringstiden fremgår af den enkelte bekræftelse, men kjolen afsendes altid i god tid, så den når frem inden lejeperiodens start.
Returfragt ved leje er inkluderet i udlejningsprisen, og der medfølger returinformation.
Levering sker som udgangspunkt kun til adresser i Danmark.
Hvis du er bosat i udlandet og ønsker at købe eller leje en kjole, bedes du sende en forespørgsel direkte til flor copenhagen via mail til maria@florcopenhagen.dk eller på Instagram, så finder vi en løsning.
5. Fortrydelsesret ved køb
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til maria@florcopenhagen.dk.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Varen skal sendes til:
flor copenhagen
Grønnehave Allé 6
2500 Valby
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig (inkl. standardlevering) senest 14 dage efter, at vi har modtaget din besked om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur eller modtaget dokumentation for, at den er afsendt. Hvis varen er værdiforringet, fratrækkes beløbet i din tilbagebetaling.
6. Fortrydelsesret ved leje
Lejer har mulighed for at fortryde lejeaftalen senest 14 dage efter ordrebekræftelsen for at få det fulde beløb refunderet.
Hvis lejeperioden starter inden fortrydelsesfristens udløb, bortfalder fortrydelsesretten 7 dage inden lejeperiodens start.
7. Returnering af lejeprodukter
Lejer skal indlevere udlejningsproduktet til en DAO-pakkeshop senest på sidste dag for lejeperiodens ophør.
Hvis du ikke indleverer rettidigt, forlænges lejeperioden automatisk, og der opkræves et dagligt beløb svarende til lejen pr. dag i den oprindelige lejeperiode.
Hvis kjolen ikke er returneret senest 30 dage efter lejeperiodens ophør, betragtes den som bortkommet, og flor copenhagen er berettiget til at kræve erstatning svarende til produktets fulde købspris.
Hvis du mister kjolen, skal du straks orientere flor copenhagen. Du vil i så fald blive opkrævet erstatningsprisen (fuld købspris).
8. Vedligehold af lejeprodukter
flor copenhagen leverer altid kjolen ren og klar til brug – vasket i Svanemærket vaskemiddel uden parfume og uden skyllemiddel.
Sammen med kjolen modtager du information om, hvordan kjolen skal vaskes.
Det er ikke et krav, at du vasker kjolen, før den returneres. Hvis du er i tvivl, foretrækker vi, at du undlader at vaske kjolen.
Vi påskønner, at der anvendes vaskemiddel uden parfume, hvis du vælger selv at vaske kjolen.
9. Skader på lejeprodukter
Du er forpligtet til at returnere kjolen i samme stand, som du modtog den.
Almindelig slitage accepteres.
Hvis kjolen beskadiges, og det kan udbedres, hæfter du for reparationen.
Hvis kjolen er uopretteligt skadet, eller hvis reparation overstiger produktets værdi, kan flor copenhagen kræve fuld erstatning (købsprisen).
10. Tilkøb af forsikring
Du kan tilkøbe en forsikring på 19 kr. pr. produkt pr. lejeperiode.
Forsikringen dækker skader, jf. ovenfor, dog maks. op til 2.000 kr.
Forsikringen skal tilkøbes ved indgåelse af lejeaftalen.
11. Varens stand ved returnering (køb)
Hvis varen er beskadiget ved returnering, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.
Vi refunderer alle betalinger (inkl. standardlevering) senest 14 dage efter modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.
Varen sendes til:
flor copenhagen
Grønnehave Allé 6
2500 Valby
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
12. Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Du har 24 måneders reklamationsret på købte varer.
Ved leje af produkter gælder købelovens reklamationsret ikke; men flor copenhagen sikrer, at produkter udleveres i forsvarlig og rengjort stand.
13. Klageadgang
Hvis du vil klage, skal du kontakte os på maria@florcopenhagen.dk.
Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du klage til Nævnenes Hus via
www.naevneneshus.dk.
Har du bopæl i et andet EU-land, kan du klage via EU-Kommissionens online klageportal: http://ec.europa.eu/odr.
14. Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos flor copenhagen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande med tilstrækkelig databeskyttelse.
Den dataansvarlige er flor copenhagen.
Du har ret til indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret om dig, samt ret til at få dem rettet eller slettet. Du kan skrive til os på maria@florcopenhagen.dk.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22.08.2025
